سمیرا پالی؛ صغری تفضلی
چکیده
مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش تجهیزات تکنولوژیهای آموزشی و وسایل کمکآموزشی در میزان ارتقاء پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهرستان رودسر انجام شد. روش این مطالعه از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان و دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر رودسر بودند. جهت تعیین حجم نمونه جامعه آماری معلمان از روش نمونهگیری ...
بیشتر
مطالعه حاضر با هدف تعیین نقش تجهیزات تکنولوژیهای آموزشی و وسایل کمکآموزشی در میزان ارتقاء پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهرستان رودسر انجام شد. روش این مطالعه از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل معلمان و دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر رودسر بودند. جهت تعیین حجم نمونه جامعه آماری معلمان از روش نمونهگیری سرشماری استفاده شد و 31 نفر انتخاب شدند. جهت تعیین حجم نمونه جامعه آماری دانش آموزان از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای استفاده شد و 210 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد پیشرفت تحصیلی فام و تیلور (1999)، پرسشنامه استاندارد تجهیزات تکنولوژیهای آموزشی یاووز (2005) و پرسشنامه استاندارد وسایل کمکآموزشی عبدی (2012) بود. تحلیل دادهها با استفاده از آزمون رگرسیون گامبهگام انجام شد. یافتههای این مطالعه نشان داد تجهیزات تکنولوژیهای آموزشی و وسایل کمکآموزشی بر میزان ارتقاء پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم شهرستان رودسر تأثیر دارد (01/0 > P) و متغیرهای مزایای کاربرد تکنولوژی و تصورات کاربرد تکنولوژی بهترین پیشبینی کننده برای متغیر پیشرفت تحصیلی میباشند. برنامهریزی بهمنظور ایجاد زیرساختها و استفاده بهینه از ابزار کمکآموزشی و فناوریهای مورد نیاز توصیه میشود.